Füles Odú blog

Leléptünk egy napra: Bergamo, Lecco

FB
2020.02.02 20:38

Ez az egy nap ez sokaknak meglepő és fura lehet, de vannak az életben olyan helyzetek, amik a megszokottól eltérő megoldásokat követelnek. Például egy jó kis utazásnak lehet akadálya valami egészségügyi meghibásodás, vagy, hogy nem tud hosszabb szabadságra menni valaki, de lehet, hogy nincs rá akkora kerete. Nálunk a több típusú meghibásodásom miatt alakítottuk ki a ezt az utazási megoldást. És hatalmas buli.

Vannak, akik szerint tök hülyeség, mert ennyi idő semmire nem jó, semmit nem lehet látni, pedig egy ilyen utazás is nagyon szuper lehet. A kulcs annyi, hogy ne olyan turista legyél, aki szigorúan az egész útikönyvet akarja élőben látni, hanem olyan, aki csak simán jól akarja magát érezni. Mi tavaly hatszor utaztunk így, szóval mondhatjuk, hogy szétosztottuk a nyaralást egész évre.

Én minden utat nagyon gondosan megszervezek. Előre utána nézek mindennek, kinézem mi, hol van, amit meg szeretnénk nézni, sőt turista térképet is szoktam gyártani, hogy pontosan tudjuk mi merre, hol vannak a megállók, amik nekünk kellenek. Szóval kezdjük akkor, az elején.

Megérkezel, be kéne jutnod a városba. Lehet kapni napi jegyet, ami Bergamoban mindenre érvényes, még a siklóra is és a reptéri járatra is (5 euro/fő). Nem is túl drága. Ezt érdemes még a terminálon lévő turista információn megvenni. Sokkal egyszerűbb, mint kimenni a megállóba a jegy automatához, ami nem fogad el kp-t, aztán elmenni az automatához kivenni pénzt, ami elég szabadon értelmezi az euro árfolyamát, onnan visszamenni a megállóba, ahol meglátod, hogy az a sz@r nem fogad el 20-ast, és a végén mehetsz vissza az információra. Jut eszembe, vigyél készpénzt, mert valamiért errefelé nem bírják a bankkártyát. Visszatérve, a busz rögtön a terminál előtt áll meg. Arra szálj fel, amelyikre az van írva, hogy Bergamo Citta Alta (ez lesz az 1-es busz), mert amúgy könnyen meglepődhetsz. A napi jegyet buszon kell érvényesíteni, amikor először használod.

Itt egy térkép, amin be van jelölve a sikló (Funicular), a busz, meg a látnivalók: http://www.mappery.com/map-of/Bergamo-Upper-Town-Map

Bergamonak két része van, az alsó város, Citta Bassa, és a felső város, a Citta Alta, ez lesz a cél. Mi a buszról átpattantunk a siklóra. És akkor, ahogy kimászol a sikló turistatömegéből, egy nagyon más világban találod magad. Egy csodaszép helyen, ahol az sem érdekel, hogy a köveken kitörik a bokád, ahol senkit nem zavar, ha leülsz egy lépcsőre valami finomsággal reggelizni, ahol nyugodtan sétálgathatsz, nézelődhetsz, és fedezhetsz fel eldugott kis helyeket anélkül, hogy rádszólnának. Nem is mondok többet, inkább mutatom. Ha siklóval mész fel, akkor felső város másik végében tudsz majd felszállni a reptéri buszra, amivel mi lementünk a pályaudvarra, ahonnan…

… mi átruccantunk Leccoba is, a Comoi-tóhoz. Óránként mennek vonatok, jegyet az állomáson tudsz venni a Trenord (zöld) automatából kártyával, vagy az ott lévő trafikokban, szigorúan készpénzért. (Ezeknek valami plasztik fóbiájuk van vagy nem tudom, de Leccoban nem tudom hol az automata, úgyhogy ott készülj a trafikra.) Az út kb. 40 perc, a vonat tök kényelmes. De! Elég lazán kezelik, nagyjából vagy megy vagy nem. És, ha nem megy akkor se esnek pánikba, legalábbis ők. Mivel odafelé pont kimaradt egy, ami miatt várnunk kellett, úgy döntöttünk vissza mindenképpen egyel korábbival kell jönni, hogy tuti biztos kiérjünk a géphez. De először ugye érjünk oda.

Itt pedig meg tudod nézni a vonatokat: http://m.trenord.it/site-lite/index.html

A Leccoi pályaudvarról kövesd a tömeget. Nagyrészük a part felé megy. Jó tudni, hogy Leccoban az élet este kezdődik, úgyhogy délután ne nagyon akarj étterembe menni. Nem fognak neked pizzát sütni, akármilyen szépen kéred, inkább megpróbálnak meggyőzni, hogy hagyd a francba a repülőt, menj vissza este. Viszont vannak nagyon jó pékségek meg fagyizók, amit semmiképp sem szabad kihagyni.

Na, és akkor a házak között egyszercsak meglátod a tavat, meg a hegyeket, amik körbeveszik. Ez már egy megint más csodahely. A bergamoi városnézés után tökéletes egy kis pihenésre, sétára vagy üldögélésre a parton. Jaj nagyon szép… Beszéljenek inkább a képek…

Hazafelé, ha van idő (mert a korábbi vonat pont jött), akkor még eltölthetsz kis időt Bergamoban, és sétálhatsz egyet a környéken. A busz a pályaudvarral majdnem szemben, az út túloldalán áll meg. DE! Amire felszállsz legyen ráírva, hogy a reptérre megy, mert 1-es buszból van vagy három. Durva.

Itt le lehet tölteni az aktuális menetrendet: https://www.atb.bergamo.it/en/atb-network/tourism-in-bergamo/airport-bus

Szóval erre jó egy nap. Lenne még egy csomó képem, de inkább nézzétek ott. Sokat sétáltunk, jókat ettünk, magunkba szívtuk a szépséget és a jó hangulatot. Nyugi, nem rohantunk, és mindent láttunk, amit akartunk. Mi ezért utazunk, ezt szeretjük. Ha érdekel hova utaztunk még egy napra, akkor majd írok arról is.