Tanúsítvány

SSL Certificate

Szakértős

Fogyókúrás kisokos – hasznos tanácsok, ötletek az egészséges fogyáshoz

FB
2019.11.10 21:01
Fogyókúrás kisokos – hasznos tanácsok, ötletek az egészséges fogyáshoz

Vééégre ez is megvan. Már egy ideje dolgozgatunk ezen, de végre kész van. Reméljük tetszeni is fog, és használni is fogjátok. Mert ugye tudjuk, hogy a kemó is és a hormongátlás is elég rossz hatással van a modellalakra. ???? Mivel ez a “hogyan fogyjuk?”, “mit ne együnk, mit együnk” téma rendszeresen előjön, arra gondoltunk, hogy készítünk egy komplexebb verziót is sok-sok hasznos információval, linkekkel, ötletekkel, praktikákkal, és kinyomtatható segédanyagokkal ami segítség lehet a fogyásban.

Hátha így egy kicsit könnyebb lesz rávenni magatokat. Íme:

  1. lépés: Amit ne csinálj!

Ha fogyni szeretnél, azt ne olyan diétáktól várd, amik koplaláson alapulnak, vagy valamilyen tápanyag megvonásán. A fogyásnak is, mint a normál testsúly megőrzésének és az egészségmegőrzésnek is, az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás az alapja. Szóval mindenki nyugodjon le, lehet fogyni úgy is, ha az ember normális, és jó kajákat eszik, amiket szeret. Az ilyen durva diétákkal persze lehet fogyni… rövid távon… de egyáltalán nem biztos, hogy az egy egészséges fogyás lesz. Még az is előfordulhat, hogy később csak bajt okoz majd.
Erről korábban ITT már volt szó.

  1. lépés: Felejtsd el az irreális célokat, legyen a minőség a fontos!

Fogyni az ember minél gyorsabban akar, ami szinte biztos, hogy ha valahogyan sikerül is, nem lesz hosszútávú, és az pedig egészen biztos, hogy egészséges sem. Sosem szabad elfelejteni, hogy a több-kevesebb túlsúlyt sem pár nap alatt sikerült összeszedni, így a kiegyensúlyozott fogyásra is kell hagyni időt. Persze, csak, ha hosszútávon gondolkodsz. A hatékony fogyáshoz nagyon fontos, hogy megfelelő ütemben történjen, ne essünk túlzásokba. A következő lépés ebben is segíteni fog.

  1. lépés: Derítsd ki mennyi lenne a normális súlyod.

Általában ez úgy szokott menni, hogy az ember belenéz a tükörbe, szörnyűlködik kicsit, aztán rááll a mérlegre, sokkot kap, és kitalálja, hogy hány kilót szeretne ott látni, majd veszettük elkezd nem enni. Na ez nem lesz jó. Mielőtt belekezdesz a fogyózásba, először is tisztában kell lenned vele, hogy mi lenne az ideális testtömeged, mert egyáltalán nem biztos, hogy az az ideális és egészséges, amit annak gondolunk. Ennek kiderítésére többféle módszer is rendelkezésünkre áll, amiket az alábbi kinyomtatható anyag segítségével alkalmazni is tudtok. Érdemes többet is használni, mert vannak dolgok, amik befolyásolhatják az eredményt, így biztosabb lesz az információ. Erről a témáról ITT hallhattok többet.

https://www.facebook.com/ebedszunetpodcast/photos/a.143022687059718/145387043489949/?type=3&theater

  1. lépés: Szerezz be egy jó alkalmazást.

Ez lesz a legnagyobb segítséged. Én többet is kipróbáltam, nekem a Yazio jött be, de nagyjából mind ugyanúgy működik. Kitöltöd az adataidat, hogy mi a célsúlyod, és már kész is. Ő kiszámítja neked, hogy mennyi a napi kalóriaszükségleted, hogy milyen összetételben lenne jó bevinni, és már kezdheted is. Annyi a lényeg, hogy mindent, amit megeszel, vagy megiszol bejegyzetelsz. A tenger alapanyag mellett szerencsére rengeteg kész cucc is megtalálható az ilyen appokban, úgyhogy nagyjából amíg elrágcsálsz egy falatot már meg is vagy vele. Ami ebben a segítség lesz, az az, hogy egyben látod hogy hol tartasz, látod, hogy amit megeszel miből mennyit ad hozzá a napodhoz, és segít, hogy betartsd a tervet. Egyébként nagy meglepetések is tudnak ám érni. Velem is előfordult, hogy azt hittem nagyon durván túlhúzom, közben pedig egyáltalán nem volt olyan rossz, amit ettem. És fordítva is.

  1. lépés: Legyél még egy kicsit tudatosabb!

Nekem mondjuk maga az app is nagyon segített, hogy elkezdjek fogyni, de van, akinek szüksége van kicsit szigorúbb megkötésekre is. Pont ezért, Móni összerakott nektek egy anyagot, amiben benne vannak azok a dolgok, amik ajánlottak, és amik nem.

Ezt a csini kis táblázatot INNEN tudjátok letölteni!

  1. lépés: Figyelj az ételkészítésre is.

Nem is gondolnánk, hogy mennyire el lehet rontani a legjobb ételt is, ha rosszul készítik. Ez viszont egy nagyon tág témakör, szóval most itt nem mennek bele. De, ha érdekel, tényleg, akkor ITT hallgathatsz róla részletesen.

+ egy kis segítség:

Készítettünk… jó, én cska összeraktam, hogy kinézzen valahogy… egy listát olyan hasznos tudnivalókrol, tippekríl, ötletekről,amik segíthetnek a fogyókúrában.

Ezt INNEN tudjátok letölteni.

… és egy utolsó utáni tanács:

Az egészséges életmód és a fogyás nem csak és kizárólag a táplálkozáson múlik. Persze, hogy az nagyon fontos, de van itt még valami, amit muszáj nem elfelejteni. Ez pedig a mozgás. Nyilván nem kell irreális elvárásokat állítani magad elé, mert annak aztán semmi értelme. De mondjuk ha este egy nagyobb kört sétálsz a kutyával, vagy, ha heti 2-3 alkalommal felkapod a sportcipőd és elmész kicsit kocogni (itt jegyezném meg, hogy a tempós gyaloglás is ugyanolyan jó), akkor már egy csomót tettél az egészségedért és a fogyásért is. De erről majd egy másik bejegyzésben.

Addig is, ha érdekel a táplálkozás, és tényleg érdekel, és hasznos dolgokat szeretnél megtudni, akkor kövesd Mónit és Dzsenit az Ebédszünet podcast – hitelesen a táplálkozásról  facebook oldalán, ahol a podcastok mellett csomó érdekességet is találhatsz. És persze hallgasd a podcastokat, mert érdekesek, és hasznosak.

A bejegyzés elkészítésében segített, és a letölthető anyagokat összeállította Brjeska Mónika, dietetikus.

Figyelem! Ha van valamilyen ételallergiád vagy betegséged, ami miatt diétáznod kell vagy speciális táplálkozásra van szükséged, akkor keress fel szakembert, aki ennek megfelelően segít!